Facebook Penerangan Pas Kedah..sila klik SUKA

Monday 22 August 2011

PAS Kedah gerak gelombang ranapkan BN


Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

ALOR SETAR: Sambutan kepada PAS sejak 2008 semakin besar di mana di Kedah sahaja untuk tahun 2011 sehingga kini menerima lebih 1,600 permohonan untuk menjadi ahli.

Demikian itu, gelombang penerimaan kepada PAS dan Pakatan Rakyat serta gelombang penolakan kepada BN perlu diteruskan, demikian seru Ketua Penerangan PAS Kedah, Muhammad Sanusi Md Noor.

Dalam menjayakan usaha tersebut, PAS Kedah katanya, akan melaksanakannya secara tersusun melalui Gerakan Gelombang Bersepadu dengan slogan “Sejahtera Dikekal, Pincang Diranap”.

Jelas beliau, gerak kerja kepada usaha itu akan dilakukan melalui pengemblengan sumber-sumber kekuatan dalaman parti untuk mengubah kecenderungan pengundi di Kedah dalam meneruskan penolakan kepada BN dan mengekalkan PAS dan Pakatan Rakyat di Kedah.

“Kita memilih Kedah Sejahtera dikekalkan, kepincangan BN diranapkan di mana kita singkatkan kepada “Sejahtera Dikekal, Pincang Diranap”.

“Maksudnya kekal pemerintahan Pakatan Rakyat di Kedah dan menumbangkan BN diperingkat Pusat,” terang beliau pada Iftar Perdana dan Taklimat Gerakan Gelombang Bersepadu sempena Sambutan Nuzul Quran PAS Kedah di Kompleks PAS Kedah, di sini 19 Ogos baru-baru ini.

Ujarnya, kuning dipilih sebagai warna tema kepada gerakan tersebut yang akan dipantau pelaksanaannya sehingga ke peringkat kawasan-kawasan.

Antara lain, Sanusi menyeru agar PAS di semua peringkat seluruh negeri Kedah agar memanfaatkan media baru seperti facebook memandangkan pengguna di Malaysia adalah yang keempat tertinggi di dunia berbanding populasi.

Ujarnya, walaupun ianya merupakan medium sosial, tetapi jentera PAS perlu memanfaatkannya sebagai laman kempen.

Sementara itu, Timbalan Pesuruhjaya PAS Kedah, Dato’ Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi dalam ucapannya pada majlis sama turut menegaskan bahawa musuh politik akan sentiasa memburuk-burukkan PAS.

Jelasnya, musuh mengguna dan memanipulasikan media untuk memberi pelbagai gambaran kepada PAS.

Katanya, oleh kerana dalam konteks demokrasi persepsi sangat penting, seluruh jentera PAS perlu memanfaatkan medium terkini dalam menyaingi tindak balas tersebut.

No comments:

Post a Comment